¿Acreditación para normalizar o educación para transformar?

Authors

  • Arnaldo Rios Alvarado, MSc. Universidad Libre

Keywords:

Acreditación, Educación, Modernidad, Normalización, Mass-Media, Estandares, Com-petencias, Registro calificado, Investigación y grupos de investigación, Cooperación, Control, Disciplina

Abstract

If education is one of the corner stones of democratic societies, why then should we insist in a control process to homogenize the diversity of human beings that conform them? What is being accredited and for what reason? As we thoroughly investigate these questions, we will analyze historical concepts such as discipline and control until we reach the modern date purposes and efforts to unify competences and standards that will consolidate the globalization project. In these scenarios, the primary characters such as professors, students, investigators and directives play a decisive role tipping the scale towards a transformation project.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ESTEVA, Gustavo. Estrategia de organizaciones de base en la crisis regional. SID-PDP. México. 1984. Pág. 50

FOUCAULT, Michel. La vida de los hombres infames. Ed. La Piqueta. Madrid. 1990. Pag. 50

GÓMEZ BUENDÍA, Hernando. Educación para la Agenda del Siglo XXI. PNUD. Ed. Tercer Mundo. Bogotá. 2000. Pág. 10

GONZÁLEZ, Federico. Ensayos de Educación. Colección Textos Académicos - Ed. UCEVA. 1984. Pag. 29

HOYOS, Guillermo. Conferencia: Sobre acreditación. Bogotá, 17 de febrero de 2004

VILLAVECES CARDOSO, Jose Luis. Artículo: Prospectiva de Investigación en la Universidad Colombiana. Revista Nómadas. Departamento de Investigaciones Universidad Central. Bogotá. Octubre de 2002. No. 17. Pág. 172.

Downloads

Published

2005-06-01

Issue

Section

Articles

How to Cite

¿Acreditación para normalizar o educación para transformar?. (2005). Entramado, 1(1), 82-89. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/entramado/article/view/3255

Similar Articles

1-10 of 598

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>