Acceso y movilización de personas con discapacidad físico-motriz en instituciones de educación superior Cartagena de Indias
DOI:
https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2012v7n2.1799Keywords:
Physical disability, Constitutional protection, Access, Mobilization, Educational inclusionAbstract
This is an applied research on the effectiveness of law, with theoretical and practical methodological phases. The problem that develops is the verification of the efficiency levels of laws rules that protect access to physically disabled people driving the educational institutions in the city of Cartagena, in 2011. Initial results lead us to say that in Cartagena de Indias is a high level of vulnerability of this population.
Downloads
References
PARRA, C. (2004) Derechos Humanos y Discapacidad. Bogotá: Grupo editorial Universidad del Rosario.
PALACIOS, A. (2008) El modelo social de discapacidad: orígenes, caracterización y plasmación
en la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. Argentina:
Grupo editorial CINCA
COMISIÓN EUROPEA. (1987) Concepto europeo de discapacidad. España: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.
DANE (Departamento Administrativo Nacional de Estadística). Información demográfica, Discapacidad. Disponible en: http://www.dane.gov.co/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=120