Plan de marketing para el posicionamiento regional universitario

Caso Universidad Pontificia Bolivariana seccional Palmira

Authors

  • Alain Castro Alfaro, ACA
  • Lino Antonio Mercado León, LML
  • Miguel Ángel Londoño Ossa, MLO
  • Andrés Dario Hoyos Arango, AHA

DOI:

https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2017v12n2.1592

Keywords:

Higher Education, Image, Notoriety, Precept, Positioning

Abstract

Considering the importance of fostering its image for an institution of higher education, this research evaluates the level of recognition of the Pontificia Bolivariana University, Palmira section, with respect to its market rivals. In the investigative process, segmentation of markets and identification of socio-demographic variables was used, among students of 10 and 11 in schools of the area of influence. As a result of this process, the insigths of sufficiency are established for the design of a positioning plan that projects a favorable, consistent and differential image that stimulates the demand for its educational offer.

Author Biographies

  • Alain Castro Alfaro, ACA

    Magister Gestión de la Alta Dirección. Docente investigador Corporación Universitaria Rafael Núñez. Correo electrónico: alain.castro@curnvirtual.edu.co

  • Lino Antonio Mercado León, LML

    Administrador de Empresas de la Universidad de Pamplona, Magíster en Dirección de Marketing de la Universidad Viña del Mar, Docente Investigador y Consultor Senior en Marketing.

  • Miguel Ángel Londoño Ossa, MLO

    Publicista de la Universidad Santiago de Cali, Magister en Dirección de Marketing de la Universidad Viña del Mar, Docente Investigador Universidad Pontificia Bolivariana-Palmira, Valle.

  • Andrés Dario Hoyos Arango, AHA

    Profesional en Mercadeo de la Universidad Autonoma de Occidente, Magister en Dirección de Marketing de la Universidad Viña del Mar, Docente Investigador Universidad Pontificia Bolivariana-Palmira, Valle.

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Published

2017-08-30

Issue

Section

Pedagogy and Sociology of Education

How to Cite

Castro Alfaro, A., Mercado León, L. A., Londoño Ossa, M. Ángel, & Hoyos Arango, A. D. (2017). Plan de marketing para el posicionamiento regional universitario: Caso Universidad Pontificia Bolivariana seccional Palmira. Saber, Ciencia Y Libertad, 12(2), 233-247. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2017v12n2.1592

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