Impacto de las políticas de incentivos hacia los estudiantes investigadores de la Universidad de Pamplona
DOI:
https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2017v12n2.1585Keywords:
Seedlings, Training for Research, Incentives, StatisticsAbstract
This article present the impact of incentives in the last 5 years, as well as the evolution of the research of students of the University of Pamplona, we showed important data: student outings, number of seedlings, publications and number of organized events. We realized in all faculties a survey, 82 students were surveyed, from 38 seedlings. Finally we shown how at the University of Pamplona since the moment that more incentives were included and the information was massified, the statistics are growing to the point that 218 students realized national and international oral presentations.
References
Echeverry, G. (2009). Facultad de Ciencias de la Salud. Semillero de investigación SICS. Recuperado de http://investigaciones.usbcartagena.edu.co/sics.
Fernelly, J. (2003). Los Semilleros de Investigación: eslabones primarios en la cadena alimenticia de la investigación científica. Recuperado de http://redsiuts.tripod.com/documentos.html.
González, S. V.; Puerta, S. R. O. & Góez, B. C. (2001). Semilleros de investigación: una emergencia en pos del conocimiento y la ciudadanía: Universidad de Antioquia, Red de Semilleros de Investigación.
Jaramillo, H. F. (2003). Los semilleros de investigadores. Recuperado de http://jano.unicauca.edu.co/hectorj/semilleros.pdf.
Kemmis, S.; MacTaggart, R. & Salcedo, R. G. (1988). Cómo planificar la investigación-acción: Laertes.
McKernan, J. (1999). Investigación-acción y curriculum: métodos y recursos para profesionales reflexivos: Morata.
Moliner (1998). Diccionario de uso del español. (Ed.) Madrid, Gregos.
Restrepo Gómez, B. (2009). Investigación de aula: formas y actores. Educación y Pedagogía, 21(53), 103-112.
Stenhouse, L.; Rudduck, J. & Hopkins, D. (1998). La investigación como base de la enseñanza: Morata.