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Moot Courts, a Teaching Strategy for Teaching Law

Authors

  • Román Francisco Téllez-Navarro Docente de la Universidad Militar Nueva Granada. Investigador del grupo de “Derecho Público” y de la línea de “Derecho Internacional, Derechos Humanos, Derecho Internacional Humanitario” del Centro de Investigaciones Jurídicas, Políticas y Sociales de la Facultad de Derecho de la Universidad Militar Nueva Granada. Abogado de la Universidad Libre de Colombia. Magíster en Derecho Procesal Penal, Universidad Militar Nueva Granada; Especialista en Derecho Constitucional de Universidad Libre de Colombia. https://orcid.org/0000-0002-7052-4884
  • Leidy Johana Pineda-Ríos Docente de la Universidad Militar Nueva Granada. Investigadora del grupo de “Derecho Público” y de la línea de “Derecho Internacional, Derechos Humanos, Derecho Internacional Humanitario” del Centro de Investigaciones Jurídicas, Políticas y Sociales de la Facultad de Derecho de la Universidad Militar Nueva Granada. Abogada de la Universidad Militar Nueva Granada. Especialista en Docencia Universitaria y Magíster en Derecho Administrativo, Universidad Militar Nueva Granada. https://orcid.org/0000-0002-2909-4085

DOI:

https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2024v19n2.12254

Keywords:

Didactics of law, study of cases, moot court, masterclass

Abstract

This article presents an overview of the most used methodologies in the teaching of law, such as the master class and casuistry or case studies. A review of these two methodologies will be presented, pointing out their benefits and also their weaknesses. It will end with a proposal for a didactic methodology for teaching law, which comes from the Moot Court, explaining what it is about, how it can be applied in theoretical and practical subjects, as well as its advantages and weaknesses. For this last part, the visions of different teachers will be counted, who not only participated as students but also as tutors, judges and creators of these contests. Emphasis will be placed on the Moot Courts that take place in Colombia, as an expression of the methodological innovation of some Higher Education centers such as the Universidad Nueva Granada and the Universidad Libre de Colombia.

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2024-07-26

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How to Cite

Moot Courts, a Teaching Strategy for Teaching Law. (2024). Saber, Ciencia Y Libertad, 19(2), 340-357. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2024v19n2.12254

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