The teaching of law as islands, criticism as a method and theory for systematic teaching
DOI:
https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2018v13n1.2555Keywords:
Teaching of law,, systematic teaching, training of lawyers, pedagogical work, praxis of lawAbstract
It is based on the relationship between the conception of law, the teaching of law, the isolation of the subjects presented as a negation of a system, the specialization of language as an expression of hyperspecialization, criticism as a methodological and theoretical option for the improvement of the work pedagogical, with a reflective, analytical and proactive vision so that the teaching is evidenced as systematic in itself and not as isolated subjects.
References
Bourdieu, P., & Passeron, J. C. (1995). La reproducción. Elementos para una teoría del sistema de enseñanza. México: Distribuiciones Fontamara.
Carnelutti, F. (2006). Metodología del Derecho. Bogotá: Leyer.
Carrillo de la Rosa, Y. (2010). Cientificidad en las ciencias jurídicas y sociales. Saber, ciencia y libertad, 5, 39-52.
Castilla Fragozo, A., & Restrepo Pimienta, J. (2013). Interpretación y argumentación: currículo tranversal. Valledupar: Fondo de Publicaciones Universidad del Cesar.
García Amado, J. A. (1991). Nazismo, derecho y filosofìa del derecho. Anuarios de Filosofía del Derecho. Madrid, España: Agencia Estatal BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO. Recuperado el 31 de julio de 2018, de https://www.boe.es/publicaciones/anuarios_derecho/articulo.php?id=ANU-F-1991-10034100364
Garzón Saladén, A., & Romero González, Z. (15 de junio de 2018). Los modelos pedagógicos y su relación con las concepciones del derecho: puntos de encuentro con la educación en derecho. Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 8(2), 311-320. doi: https://doi.org/10.19053/20278306.v8.n2.2018.7968
González Morfìn, E. (2004). Temas de filosofía del derecho. México: Limusa.
Goyes Moreno, I. (2014). Teoría curricular para la formación jurídica por competencias. En M. Carreño Bustamante, I.
Goyes Moreno, & A. Pabón Mantilla, Formación en derecho basada en competencia (págs. 1-41). Bogotá: Universidad del Rosario.
Grice, P. (1975). Logic and Conversation. Nueva York: P. Cole nad R. Morgan.
Hervada, J. (2014). ¿Qué es el derecho? (2 ed.). Bogotá: Temis.
Kennedy, D. (2012). La enseñanza del derecho como forma de acción política. Buenos Aires: Siglo XXI.
López Medina, D. E. (2008). La letra y el espirítu de la ley. Bogotá, Colombia: Uniandes-Temis.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 know, Science and Freedom

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.