The teaching of law as islands, criticism as a method and theory for systematic teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2018v13n1.2555

Keywords:

Teaching of law,, systematic teaching, training of lawyers, pedagogical work, praxis of law

Abstract

It is based on the relationship between the conception of law, the teaching of law, the isolation of the subjects presented as a negation of a system, the specialization of language as an expression of hyperspecialization, criticism as a methodological and theoretical option for the improvement of the work pedagogical, with a reflective, analytical and proactive vision so that the teaching is evidenced as systematic in itself and not as isolated subjects.

Author Biography

  • Alvaro Garzón Saladen, AGS

    Abogado, Especialista en Derecho Procesal Civil, Derecho Procesal Administrativo, Derecho Empresarial, Conciliación y Negociación de conflictos, Magister en Derecho, Doctorante en Ciencias de la Educación. Docente de la Facultad de Derecho de la Universidad Libre, Sede Cartagena, Colombia. Jefe del Área de Derecho Público. Email: alvarogarzonsaladen@gmail.com 

References

Bourdieu, P., & Passeron, J. C. (1995). La reproducción. Elementos para una teoría del sistema de enseñanza. México: Distribuiciones Fontamara.

Carnelutti, F. (2006). Metodología del Derecho. Bogotá: Leyer.

Carrillo de la Rosa, Y. (2010). Cientificidad en las ciencias jurídicas y sociales. Saber, ciencia y libertad, 5, 39-52.

Castilla Fragozo, A., & Restrepo Pimienta, J. (2013). Interpretación y argumentación: currículo tranversal. Valledupar: Fondo de Publicaciones Universidad del Cesar.

García Amado, J. A. (1991). Nazismo, derecho y filosofìa del derecho. Anuarios de Filosofía del Derecho. Madrid, España: Agencia Estatal BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO. Recuperado el 31 de julio de 2018, de https://www.boe.es/publicaciones/anuarios_derecho/articulo.php?id=ANU-F-1991-10034100364

Garzón Saladén, A., & Romero González, Z. (15 de junio de 2018). Los modelos pedagógicos y su relación con las concepciones del derecho: puntos de encuentro con la educación en derecho. Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 8(2), 311-320. doi: https://doi.org/10.19053/20278306.v8.n2.2018.7968

González Morfìn, E. (2004). Temas de filosofía del derecho. México: Limusa.

Goyes Moreno, I. (2014). Teoría curricular para la formación jurídica por competencias. En M. Carreño Bustamante, I.

Goyes Moreno, & A. Pabón Mantilla, Formación en derecho basada en competencia (págs. 1-41). Bogotá: Universidad del Rosario.

Grice, P. (1975). Logic and Conversation. Nueva York: P. Cole nad R. Morgan.

Hervada, J. (2014). ¿Qué es el derecho? (2 ed.). Bogotá: Temis.

Kennedy, D. (2012). La enseñanza del derecho como forma de acción política. Buenos Aires: Siglo XXI.

López Medina, D. E. (2008). La letra y el espirítu de la ley. Bogotá, Colombia: Uniandes-Temis.

Downloads

Published

2018-01-01

Issue

Section

Law and Political Science

How to Cite

Garzón Saladen, A. (2018). The teaching of law as islands, criticism as a method and theory for systematic teaching. Saber, Ciencia Y Libertad, 13(1), 33-43. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2018v13n1.2555

Similar Articles

1-10 of 470

You may also start an advanced similarity search for this article.