The study of the Philosophy of Law based on a competency-based learning approach
DOI:
https://doi.org/10.18041/1794-7200/criteriojuridico.2017.v14n1.1603Keywords:
Philosophy of Law, Learning, Competencies, New TechnologiesAbstract
The development of this work aims to establish a learning proposal based on a competency-based approach to complement the subject programs related to Philosophy of Law, in the various curricula that are taught in legal and social science schools in Latin America. The scheme that will be developed will be as follows: after detailing an introduction, the justification and the objectives of the proposed academic alternative will be addressed; in the same way, the theoretical and practical location of the Philosophy of Law in the academy; the substantial the ópicos that a student of new entrance requires like minimum to obtain a significant learning in the cognitive and procedimental area of the Philosophy of the Right; various teaching strategies will be proposed, all based on cooperative work; the importance of the use of new technologies; and finally, the conclusions.
Downloads
References
Bix, B. (2012). Jurisprudence: theory and context (6° ed.). Estados Unidos de América: Carolina Academic Press.
Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la Universidad Juárez del Estado de Durango (2017). Plan de Estudios de la Licenciatura en Derecho. Recuperado el 10 de marzo, 2017, de http://www.ujed.mx/portal/Publico/LicDerecho_PlanEstudios.aspx
Hernández, R. (2013). Los portafolios en el ámbito educativo: usos y beneficios. Cultura de Guatemala, Volumen II (Año XXXIV), p. 162. Recuperado de http://repositorio.uca.edu.ni/1747/1/los_portafolios_en_e_%C3%A1mbito_educativo_usos_y_beneficios_2013.pdf
Oppenheimer, A. (2014). ¡Crear o morir! La esperanza de América Latina y las cinco claves de la innovación (1° ed.). México, DF.: Debate.
Proyecto ALFA Tuning América Latina. (2013). Documento informativo sobre sistemas de créditos académicos en América Latina (elaborado con la respuesta de los representantes de dieciséis países latinoamericanos). Recuperado de http://tuning.unideusto.org/tuningal/index.php
Trujillo-Segoviano, J. (2014). El enfoque en competencias y la mejora de la educación. Ra Ximhai, 10, 5, pp. 309-310. Recuperado el 18 de abril, 2017, de http://www.redalyc.org/pdf/461/46132134026.pdf
Zarzar, C. (2010). Planeación didáctica por competencias (1° ed.). México, D.F: Instituto Dídaxis de Formación y Capacitación, S. C.
Zarzar, C. (2014). Instrumentación didáctica por competencias (1° ed.). México, D.F.: Instituto Dídaxis de Formación y Capacitación, S. C.