Emotions for a New World. Interview with author Juan Carlos Pacheco Giraldo on the occasion of the book launch at the Bogotá International Book Fair (April 20, 2023).
DOI:
https://doi.org/10.18041/2745-1453/rac.3.11023Keywords:
Emotions, Early Childhood Education, Emotional Intelligence, Emotional SociologyAbstract
Interview conducted by students Valeria Juliana Garzón and Laura Liliana Pachón, from the Early Childhood Education program (Universidad Libre, Bogotá), at the International Book Fair (April 20, 2023) about "Emotions for a New World," a book written by Professor Juan Carlos Pacheco Giraldo, who is also affiliated with the same university.
Downloads
References
Azari, B., Westlin, C., Satpute, A., Hutchinson, B., Kragel, P., Hoeman, K., . . . Barrett, L. (2020). Comparing supervised and unsupervised approaches to emotion categorization in the human brain, body and subjetive experience. Nature, 1-17. doi:10.1038/s41598-020-77117-8
Barrett, L. (2018). La vida secreta del cerebro. Barcelona: Paidós.
Benjamin, D., Berger, J., Johannesson, M., & otros. (1 de Septiembre de 2017). Redefine statistical significance. Nature HumaN Behaviour(2). doi:10.1038/s41562-017-0189-z
Damasio, A. (1996). El error de Descartes. Santiago de Chile: Editorial Andrés Bello.
Fals Borda, O. (2002). Historia doble de la Costa 3. Resistencia en el San Jorge. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia - Banco de la República - El Ancora Editores.
Hochschild, A. R. (2003). The Managed Heart. Commercialization of Human Feeling (Twentieth Anniversary Edition ed.). Berkeley: University of California Press.
Illouz, E., Gilon, D., & Mattan, S. (2014). Emotions and Cultural Theory. En J. Stets, & J. Turner (Edits.), Handbook of the Sociology of Emotions. Volume II (Vol. II, págs. 221-244). New York: Spinger.
Lazarus, R. (1991). Emotion & Adaption. Oxford: Oxford University Press.
LeDoux, J. (1999). El cerebro emocional. Barcelona: Editorial Planeta.
LeDoux, J. (2015). Anxious. Using the brain to undestand and treat fear and anxiety. New York: Voking Penguin.
LeDoux, J. (2018). EL ALEPH 2018 - Joseph LeDoux: ¿Hemos entendido mal lo que es el miedo? México, D.F. Recuperado el 10 de Enero de 2021, de https://www.youtube.com/watch?v=-IYzgKjVFKY
Lindquist, K., Wager, T., Kober, H., Bliss-Moreau, E., & Barret, L. (2012). The brain basis of emotion: A meta-analytic review. BEHAVIORAL AND BRAIN SCIENCES(35), 121-202. Recuperado el 15 de Marzo de 2019
Lutz, C. (1998). Unnatural Emotions. Everyday Sentiments on a Micronesian Atoll & Their Challenge to Western Theory. Chicago: The University of Chicago Press.
Mayer, J., & Salovey, P. (1993). The Intelligence of Emotionsl Intelligence. Intelligence, 17, 433-442. Recuperado el 1 de Febrero de 2022
Minoliti, C. (2004). Diario de una prostituta argentina. Bogotá: Pontificia Universidad Javeriana.
Pacheco, J. C. (2013). Control social de las emociones en el preescolar. Interacción, 12, 45-72. Recuperado el 15 de Octubre de 2018, de http://www.unilibre.edu.co/revistainteraccion/volumen12/art3.pdf
Pacheco, J. C. (2016). La prostituta actriz: la imagen femenina desde una obra literaria. Interacción, 14, 27-50.
Salovey, P., & Mayer, J. (1989-90). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185-211. Recuperado el 1 de Febrero de 2022
Shields, S., & Arvid, K. (2006). Magda B. Arnold’s contributions to emotions research. Cognition and Emotion, 20(7), 898-901.
Stanilavski, K. (1953). Un actor se prepara. México: Editorial Diana.
Stanislavski, C. (1980). El trabajo del actor sobre sí mismo en el proceso creador de las vivencias. Buenos Aires: Editorial Quetzal.