Percepción de las empresas aliadas a la corporación universitaria Rafael Núñez

Authors

  • Paola Mouthon Ramos, PMR
  • Omaira Bernal Payares, OBP
  • Sandra Hernández Rodríguez, SHR

DOI:

https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2014v9n2.2465

Keywords:

Marketing Strategies, Marketing Plan, Perceived Value

Abstract

The goal of the present article is to analyze the value perceived by the strategic allies of the Corporación Universitaria Rafael Núñez in front of the results obtained in the development of the agreements in order to create marketing strategies aimed to strengthen existing relations and the creation of future alliances, by observing the perceived value of the entities as far as development of the alliance and the mutual benefits achieved by the word done, as well as with the consequences that the relations with the external sector creates in the corporation in a short, medium and long term goal, which allows the development of a marketing plan for the strengthening of the relations with the external sector.

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Author Biographies

  • Paola Mouthon Ramos, PMR

    Administradora de Empresas de la Universidad de Cartagena, Colombia. Magister en Dirección de Marketing, Universidad Viña del Mar, Chile. Directora de la Maestría en Gestión Logística de la Escuela Naval Almirante Padilla. Miembro del Grupo de Investigación LOGER, Consultora Empresarial y Docente Universitaria. Email: paola.mouthon@gmail.com

  • Omaira Bernal Payares, OBP

    Psicóloga de la Fundación Universitaria Católica del Norte, Colombia. Administradora en Servicios de la Salud - Universidad de Cartagena, Colombia-. Magíster en Administración - Universidad Nacional de Colombia-. Doctorante en Ciencias Sociales, Énfasis Gerencia -Universidad de Zulia, Venezuela-. Docente de tiempo completo de la Corporación Universitaria Rafael Núñez, Coordinadora de Área Profesional del Programa Administración de Empresas; y, Miembro del Grupo de Investigación Cartaciencia. Docente Universitaria.
    Email: Omaira.bernal@curnvirtual.edu.com

  • Sandra Hernández Rodríguez, SHR

    Administradora de Empresas de la UPTC, Colombia. - Magister en Dirección de Marketing de la Universidad Viña del Mar, Chile. Consultora en Gestión comercial de MiPymes, y Docente Universitaria. Email: smileh33@gmail.com

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Published

2014-07-01

Issue

Section

Pedagogy and Sociology of Education

How to Cite

Percepción de las empresas aliadas a la corporación universitaria Rafael Núñez. (2014). Saber, Ciencia Y Libertad, 9(2), 241-256. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2014v9n2.2465

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