IMPLEMENTATION OF BUSINESS INTELLIGENCE IN ORDER TO DETERMINE THE BEHAVIOR OF VIRTUAL STUDENTS AT THE CANVAS LMS
DOI:
https://doi.org/10.18041/1909-2458/ingeniare.30.7927Keywords:
Business intelligence, learning management systems, system administrators, Information and Communication TechnologiesAbstract
The integration of business intelligence in information systems has the potential to transform information into knowledge, allowing optimization of business decision-making processes. The following proposed research project consists of applying business intelligence focused on learning management systems (LMS) in order to improve processes, which would allow, in addition to standardizing and classifying information, to be replicated in other areas of the organization to as knowledge is assimilated. This work aims to present a view of the general behavior of students in the Canvas learning management system, to perform an analysis and recognition of the information stored in the application's databases in order to identify the indicators that allow us to carry out a analysis of the students giving as a starting point a dashboard based on business intelligence.
Downloads
References
Avanzo, “Que es y cómo funciona un LMS,”. 2019. Disponible: https://www.avanzo.com/lms-que-es-como-funciona/
C. A. Clarenc, “Tipos de LMS: Características Requisitos - Procedimientos para seleccionar un LMS”. 2020. Disponible: http://es.scribd.com/doc/100084611/Tiposde-LMS-Caracteristicas-Requisitos-Procedimientos-para-seleccionar-un-LMS.
Canvas, “Canvas LMS.”. 2020. Disponible: https://www.canvaslms.com/about-us/.
Elearningdocs, “Canvas, LMS en la nube”. 2020. Disponible: https://elearningdocs.wordpress.com/2012/10/24/canvas-lms-en-la-nube/.
Canvas, “Canvas LMS.” 2020. Disponible: https://www.canvaslms.com/latam/.
Canvas, “Overview.”. 2020. Disponible: https://www.canvaslms.com/higher-education/.
H.G.Galán, “Canvas LMS”. 2020. Disponible: Https://www.arsys.es/blog/soluciones/cloud/cloudbuilder-next/canvas-lms-cloud
SINNEXUS. “Business Intelligence”. 2020. Disponible: http://www.sinnexus.com/business_intelligence/.
Makesoft, “Power BI,”. 2020. Disponible: https: https://www.makesoft.es/powr-bi-que-es-power-bi/
D. F. Rodríguez Trujillo “Implementación de un proyecto de inteligencia de Negocios en la Escuela Colombiana de Ingeniería Julio Garavito, Oficina de Admisiones”. Proyecto de Grado, Escuela colombiana de ingeniería Julio Garavito, 2018.
M. C. Arenas López, A. M. Gómez Montes “inteligencia de negocios aplicada a los procesos de autoevaluación de la universidad de Manizales”. Proyecto de Grado, Universidad de Manizales, 2017.
L. Fuentes Tapia, R. Valdivia Pinto “Incorporación de Elementos de Inteligencia de Negocios en el Proceso de Admisión y Matrícula de una Universidad Chilena”. Universidad de Tarapacá, 2010.
L. Fuentes Tapia, R. Valdivia Pinto “Towards a Learning Analytics Support for Intelligent Tutoring Systems on MOOC Platforms”. 2016 10th International Conference on Complex, Intelligent, and Software Intensive Systems (CISIS), 2016.
Singular, “CRISP-DM.”. 2020. Disponible: https://www.sngular.com/es/data-science-crisp-dm-metodologia/
D. Gutiérrez “Diseño e implementación de un data warehouse para la creación de informes gerenciales” Trabajo de grado, Fundación universitaria los libertadores, 2017
V. Parra “Observatorio de participación electoral y su representación en el senado de Colombia a través de una bodega de datos y las soluciones de inteligencia de negocios” Trabajo de Maestría, Universidad EAFIT, 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ingeniare

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.