Personalized Search of Learning Objects from the student profile
Keywords:
Learning objects, distributed repositories, repository federation, metadata, student profileAbstract
The personalized searches of Learning Objects(OA) in distributed repositories from the studentprofile require compare the variables the studentmodel and stored OA metadata. This article presentsan approach to a mechanism of personalized searchand proposes the student profile and the relationwith the metadata in some repositories of OA (ROA)better known. This research focuses more on themeta-information that OA content. This work is thefirst step to propose a recommendation model ofOA in the framework of a federation of ROA.
Downloads
Download data is not yet available.
References
1. Peña, C. I., Marzo, J., De la Rosa, J. L, Fabregat,R. (2002). Un sistema de tutoría inteligente adaptativoconsiderando estilos de aprendizaje. Universidad de Girona.
2. Gil, A. B., García, F. (2007). Un Sistema Multiagentede Recuperación de Objetos de Aprendizaje con Atributosde Contexto. ZOCO’07. CAEPIA.
3. Mayorga, J. I., Celorrio, C., Lorenzo, E. J., Vélez,J., Barros, B., Verdejo, M. F. (2007). ComunidadesVirtuales de Aprendizaje Colaborativo: de losMetadatos a la Semántica. Revista Iberoamericana deInteligencia Artificial, 11, 33, 47-60.
4. Li, J. Z. (2010). Quality, Evaluation andRecommendation for Learning Object. InternationalConference on Educational and Information Technology.Iceit, 533-537.
5. Wang, T. I., Tsai, K. H., Lee, M. C., Chiu,T. K. (2007). Personalized Learning ObjectsRecommendation based on the Semantic AwareDiscovery and the Learner Preference Pattern.Educational Technology & Society, 10, 3, 84-105.6. Learning Technology Standards Committee,“IEEE Standard for Learning Object Metadata”,Institute of Electrical and Electronics Engineers, NewYork, 2002.
7. Wiley, D. A. (2000). Connecting learning objectsto instructional design theory: A definition, ametaphor, and a taxonomy. Learning Technology,2830, 435, 1-35.
8. Cruz Pérez,G., Galeana de la O,L. (2005). LosFundamentos Biológicos del Aprendizaje para elDiseño y Aplicación de Objetos de Aprendizaje.Revista CEUPROMED, México.
9. Edwards,D.,Rai,S., Phillips,R., Fung,L. C. C.(2007). A Framework for Interoperable Learning Objectsfor E-Learning, in Learning Objects and InstructionalDesign. Santa Rosa, California: Informing SciencePress, 437-469.
10. Vicari, R. M., Ribeiro, A., Marques, J.,RizzonSantos, E., Primo, T., Bez, M. (2009). BrazilianProposal for Agent-Based Learning Objects MetadataStandard - OBAA. Universidad Federal do RioGrande do Sul.
11. MERLOT - Multimedia Educational Resourcefor Learning and Online Teaching. UniversidadEstatal de California. Consultado agosto 2011, En:http://www.merlot.org/.
12. GATEWAY - Gateway to EducationalMaterials. Departamento de Educación de losEEUU. Consultado agosto 2011. En: http://www.thegateway.org/.
13. TheMaricopaLearning Exchange, Arizona,Usa. Consultado agosto 2011, En: http://www.mcli.dist.maricopa.edu/mlx/.
14. CAREO - Campus Alberta Repository ofEducational Objects. Canadá. Consultado agosto2011. En: http://careo.ucalgary.ca.
15. CLOE - Co-operative Learning ObjectExchange. Ontario. Consultado agosto 2011. En:http://cloe.on.ca.
16. eduSourceCanada. Consultado agosto 2011,En: http://www.edusource.ca/.
17. POOL - Portals for Online Objects in Learning.Canada. Consultado agosto 2011, En: http://www.edusplash.net.
18. CeLeBraTe - Context eLearning withBroadband Technologies. European LearningNetwork. Consultado agosto 2011, en: http://celebrate.eun.org
19. JORUM - Service in Development in UKFurther and Higher Education. Reino Unido.Consultado agosto 2011, En: http://resources.jorum.ac.uk/xmlui.
20. Van de Sompel, H., Chute, R. (2008). TheaDORe federation architecture: digital repositoriesat scale. International Journal, 9, 83-100.
21. FEB - Federación de Educación de Brasil.Consultado agosto 2011, En: http://feb.ufrgs.br:8080/feb/.
22. ARIADNE - Asociación Europea Abiertaal Mundo. Consultado agosto 2011, En: http://ariadne.cs.kuleuven.be/AriadneFinder/.
23. SMETE - Science, Mathematics, Engineeringand Technology Education. Consultado agosto2011, En: http://www.smete.org/smete/.
24. Casali, A., Gerling, V., Deco, C., Bender, C. (2011).Sistema inteligente para la recomendación de objetosde aprendizaje. Revista Generación Digital, 9, 1, 88-95.
25. Scheurs, J., Moreau,R. Learning objects (LO)aligning different learning styles, UniversiteitHasselt, 1-7.
26. Robles, M. (2007). Applying Instructional DesignTheory When Using Learning Objects, in Learning Objectsand Instructional Design. Santa Rosa, California:Informing SciencePress, 407-436.
27. Duque, N. (2009). Modelo Adaptativo Multi-Agente para la Planificación y Ejecución de CursosVirtuales Personalizados. Tesis Doctoral. UniversidadNacional de Colombia.
28. González Gutiérrez, H. M. (2009). Modelodinámico del estudiante en cursos virtuales adaptativosutilizando técnicas de inteligencia artificial. UniversidadNacional de Colombia.
2. Gil, A. B., García, F. (2007). Un Sistema Multiagentede Recuperación de Objetos de Aprendizaje con Atributosde Contexto. ZOCO’07. CAEPIA.
3. Mayorga, J. I., Celorrio, C., Lorenzo, E. J., Vélez,J., Barros, B., Verdejo, M. F. (2007). ComunidadesVirtuales de Aprendizaje Colaborativo: de losMetadatos a la Semántica. Revista Iberoamericana deInteligencia Artificial, 11, 33, 47-60.
4. Li, J. Z. (2010). Quality, Evaluation andRecommendation for Learning Object. InternationalConference on Educational and Information Technology.Iceit, 533-537.
5. Wang, T. I., Tsai, K. H., Lee, M. C., Chiu,T. K. (2007). Personalized Learning ObjectsRecommendation based on the Semantic AwareDiscovery and the Learner Preference Pattern.Educational Technology & Society, 10, 3, 84-105.6. Learning Technology Standards Committee,“IEEE Standard for Learning Object Metadata”,Institute of Electrical and Electronics Engineers, NewYork, 2002.
7. Wiley, D. A. (2000). Connecting learning objectsto instructional design theory: A definition, ametaphor, and a taxonomy. Learning Technology,2830, 435, 1-35.
8. Cruz Pérez,G., Galeana de la O,L. (2005). LosFundamentos Biológicos del Aprendizaje para elDiseño y Aplicación de Objetos de Aprendizaje.Revista CEUPROMED, México.
9. Edwards,D.,Rai,S., Phillips,R., Fung,L. C. C.(2007). A Framework for Interoperable Learning Objectsfor E-Learning, in Learning Objects and InstructionalDesign. Santa Rosa, California: Informing SciencePress, 437-469.
10. Vicari, R. M., Ribeiro, A., Marques, J.,RizzonSantos, E., Primo, T., Bez, M. (2009). BrazilianProposal for Agent-Based Learning Objects MetadataStandard - OBAA. Universidad Federal do RioGrande do Sul.
11. MERLOT - Multimedia Educational Resourcefor Learning and Online Teaching. UniversidadEstatal de California. Consultado agosto 2011, En:http://www.merlot.org/.
12. GATEWAY - Gateway to EducationalMaterials. Departamento de Educación de losEEUU. Consultado agosto 2011. En: http://www.thegateway.org/.
13. TheMaricopaLearning Exchange, Arizona,Usa. Consultado agosto 2011, En: http://www.mcli.dist.maricopa.edu/mlx/.
14. CAREO - Campus Alberta Repository ofEducational Objects. Canadá. Consultado agosto2011. En: http://careo.ucalgary.ca.
15. CLOE - Co-operative Learning ObjectExchange. Ontario. Consultado agosto 2011. En:http://cloe.on.ca.
16. eduSourceCanada. Consultado agosto 2011,En: http://www.edusource.ca/.
17. POOL - Portals for Online Objects in Learning.Canada. Consultado agosto 2011, En: http://www.edusplash.net.
18. CeLeBraTe - Context eLearning withBroadband Technologies. European LearningNetwork. Consultado agosto 2011, en: http://celebrate.eun.org
19. JORUM - Service in Development in UKFurther and Higher Education. Reino Unido.Consultado agosto 2011, En: http://resources.jorum.ac.uk/xmlui.
20. Van de Sompel, H., Chute, R. (2008). TheaDORe federation architecture: digital repositoriesat scale. International Journal, 9, 83-100.
21. FEB - Federación de Educación de Brasil.Consultado agosto 2011, En: http://feb.ufrgs.br:8080/feb/.
22. ARIADNE - Asociación Europea Abiertaal Mundo. Consultado agosto 2011, En: http://ariadne.cs.kuleuven.be/AriadneFinder/.
23. SMETE - Science, Mathematics, Engineeringand Technology Education. Consultado agosto2011, En: http://www.smete.org/smete/.
24. Casali, A., Gerling, V., Deco, C., Bender, C. (2011).Sistema inteligente para la recomendación de objetosde aprendizaje. Revista Generación Digital, 9, 1, 88-95.
25. Scheurs, J., Moreau,R. Learning objects (LO)aligning different learning styles, UniversiteitHasselt, 1-7.
26. Robles, M. (2007). Applying Instructional DesignTheory When Using Learning Objects, in Learning Objectsand Instructional Design. Santa Rosa, California:Informing SciencePress, 407-436.
27. Duque, N. (2009). Modelo Adaptativo Multi-Agente para la Planificación y Ejecución de CursosVirtuales Personalizados. Tesis Doctoral. UniversidadNacional de Colombia.
28. González Gutiérrez, H. M. (2009). Modelodinámico del estudiante en cursos virtuales adaptativosutilizando técnicas de inteligencia artificial. UniversidadNacional de Colombia.
Downloads
Published
2012-06-01
Issue
Section
Articles
How to Cite
Personalized Search of Learning Objects from the student profile. (2012). Avances: Investigación En Ingeniería, 9(1), 71-81. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2737