The Task- Based Approach

a way to improve the didactic competence of pre-service teachers in Colombia using technology

Authors

  • Flor Marina Hernández Saldaña Universidad Distrital
  • Clara Eunice Rodríguez Melo Universidad Libre

Keywords:

Task-Based Approach, didactic competence, english teachers, teaching english

Abstract

This article focuses its attention on an innovative application of the Task-Based Approach. It presents some features of the thematic worry, a discussion on the definition of “task” and how it has been adapted for the English language teacher professional growth.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BREEN, M. (1987). Learner contribution to task design. Pergamon Press, Oxford.

COLL, C. Et all. (1993). El Constructivismo en el Aula. Editorial Graó. Barcelona.

HARMER, J. (1998.) How to teach English. Longman. England.

HERNÁNDEZ, M. (2009) El Desarrollo de la Competencia Didáctica del Futuro Profesor de Lengua Inglesa mediante el uso de tareas con mediación tecnológica. Tesis Doctoral.

HERNÁNDEZ M. y RoDrÍguez, C. (2002). Alternativa de un mundo virtual para mejorar su enseñanza de inglés. Fondo de Publicaciones de la Universidad Distrital. Bogotá.

HERNÁNDEZ y Quintero (2005). Un espacio virtual para la metodología de la enseñanza del inglés, Fondo de Publicaciones de la Universidad Distrital. Bogotá.

NUNAN, D.(1993) Designing tasks for the communicative classroom. Cambridge. Cambrige University Press.

RICHARDS, Plat (1997). Diccionario de lingüística aplicada y enseñanza de lenguas. Editorial Ariel, Barcelona.

WILLIS, J. (1999) A framework for task based learning, Longman, Malaysia.

Downloads

Published

2014-10-01

How to Cite

Hernández Saldaña, F. M., & Rodríguez Melo, C. E. (2014). The Task- Based Approach: a way to improve the didactic competence of pre-service teachers in Colombia using technology. Interacción, 10, 71-75. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/interaccion/article/view/2310

Most read articles by the same author(s)