Evaluation of teaching in the classroom of the mechanical engineering program of the Universidad Libre
DOI:
https://doi.org/10.18041/2322-8415/inge_libre.2017.v15n1.5179Keywords:
Evaluation, Teaching, Classroom, Mechanical Engineering Program.Abstract
This research deals with the evaluation of teaching in the classroom of the Mechanical Engineering program of the Universidad Libre using a transversal pedagogical model, where there is articulation towards the formative and applied research with social value, contributing to the development of the country. The rationale used in this area is the integration of academic processes in all areas of the program, from basic science subjects to deepening electives, where students work together and contextualize the process through projects Interdisciplinary courses with assessment formats provided by teachers of the subjects seen in class. The evaluation will be quantitative and qualitative through instruments applied in theoreticalpractical workshops through pilot tests, which is expected to better use by students strengthening scientific, technical and humanistic skills with a process of training towards an education of Evaluación de la enseñanza en el aula de programa de Ingeniería Mecánica de la Universidad Libre Quality, enabling them to be competitive and open to new industrial environments, improving their professional profile, with value in the national and international labor market.
Downloads
References
Hernández Cantero P., & Arias Sánchez, F. (2014). Sistema de prácticas profesionales sobre Gestión de Procesos en la Universidad del Magdalena. Avances: Investigación En Ingeniería, 11(1), 54-64. https://doi.org/10.18041/1794-4953/avances.1.299
http://isa.uniovi.es/docencia/raeuitig/matlab70primero.pdf
http://peremarques.net/actodidaprende3.html
Marco. J. (2015). Introducción a los Sistemas de Control Automático. Editorial Bellisco. Madrid, España
Nilsson, J. W., Riedel, S. A., Cázares, G. N., & Fernández, A. S. (1995). Circuitos eléctricos. Addison-Wesley Iberoamericana.
Ogata, K. (2003). Ingeniería de control moderna. Pearson Educación.
Parga, M. (2007). Pensamiento de orden superior en diseño: Aportes del enfoque cognitivo a los procesos de formación de competencias para diseñar. Ponencia presentada en el II encuentro latinoamericano de diseño. Facultad de Diseño y Comunicación. Universidad de Palermo, Bs. As.
García, N. J. R., & Sánchez, I. C. N. (2017). Consideraciones para el diseño de un sistema diagnóstico de frenos de disco en un vehículo particular. Avances: Investigacion en Ingeniería, 14(1), 76-94.
Simón, M. (2011). Regulación Automática. Editorial Visión Libros. Madrid. España.