System of professional practices on Management Procces at the Universidad del Magdalena
DOI:
https://doi.org/10.18041/1794-4953/avances.1.299Keywords:
Areas, Competencies, Process Management Professional Internships, SkillsAbstract
This paper describes the study of internship management process at the Magdalena University as alternative to means for the consolidation of professional internship information system. Specifically, it shows how the nature of academics courses, related to the process, in terms of occupational or academic areas, skills and competences, they can generate a standardization of internships announcements and profiles students, and a clear rapid method for implementing internship agreements between the internship agency and enterprise companies or organizations. In this way, it shows the principal objectives of the business and how to the Unified Modeling Language (UML) provides an accurate abstraction of the problem’s reality, simplifying effort and contribute, as the engineering software’s concepts, with the correct idealization of the solution, not forget the advantages offered on software methodology SCRUM.
Downloads
References
Pereda, S.; Bernal.F., (2005), Evaluación de Competencias.
Tejada, (2005) J. “El trabajo por competenciasen el prácticum, cómo organizarlo y cómo evaluarlo”,revista electrónica de investigación educativa,ISSN-e 1607-4041, Vol. 7, Nº. 2, 2005
Sistema Cogui, Universidad del Magdalena,acuerdo académico 001, 2006, Reglamento dePrácticas Profesionales, consultado 19 Mayo2014, en http://cogui.unimagdalena.edu.co/index.php? option=com_samco&view=samcofront&task=descargarNorma&id=1&Itemid=880
Bravo, J. Gestión de Procesos, Chile, Santiago deChile: Editorial Evolución, 2008, 22-23 p.
Ouellet, A. (2000). “La evaluación informativaal servicio de las competencias”. Revista Escuelade Administración de Negocios. Núm. 41, 30-42.
De Ketele, J;-M. (1996): “L’évaluation desacquis scolaires : quoi ? pourquoi ? pour quoi?” En Revue tunisienne des sciences de l’éducation N°23: 17-36. Tunis.
Mertens, L.1997.Competencia Laboral: Sistemas,surgimiento y modelos. Montevideo: CINTERFOR.
CEDEFOP (2010). Mejorar las competencias renovandola enseñanza y la dirección de centros docentes.Luxemburgo: Oficina de Publicaciones de laUnión Europea.
Morales, J. F., Moya, M. y Rebolloso, E. (1997).Psicología Social. España: McGraw Hill.
Sistema Cogui, Universidad del Magdalena,Acuerdo Académico 07, 2008, Reglamentointerno para implementación del ProyectoEducativo Institucional, PEI, consultado 25Enero 2014, en http://cogui.unimagdalena.edu.co/index.php? option=com_samco&view=samcofront&task=descargarNorma&id=338&Itemid=863
Schwaber, K, (2004), Agile Project Managementwith Scrum (Developer Best Practices), EditorialMicrosoft Press.
Khan, R.n - Business Process Management: a practicalguide. 1ed. Tampa FL.
Alarcón, Raúl. Diseño orientado a objetos con UML.Madrid, España: Grupo EIDOS, 2000. 115 p.
Booch, Grady; RUMBAUGH, James yJACOBSON, Ivar. El lenguaje unificado demodelado. Madrid, España: Addison WesleyIberoamericana, 2003.
Aiesec, I. Myaiesec.net, consultado en http://myaiesec.net/
Aiesec, I. cuestionario de trabajo o descripción estándarde la práctica internacional y del perfil del aplicante(JDQ, Job Description Questionnaire) consultado25 Mayo 2014 en http://issuu.com/claire.fuerte/docs/aiesec--tn-jq
Silberschatz, Abraham; Korth, Henry F. ySudarshan S. Fundamentos de bases de datos. 4ª ed.Madrid, España: McGraw-Hill, 2002. 787 p.
