Writing as a means of transmitting knowledge
DOI:
https://doi.org/10.18041/0124-0102/a.39.9763Keywords:
Writing, reading, academic literacyAbstract
Writing as an act is the adjustment to specific circumstances taking into account space, context, temporality, knowledge about the subject, language and ways of life, this affects the research, organization, text planning and rewriting of the document, and especially to whom this text is addressed. Educational systems identify basic education as compulsory, contemplating the stages of child development, we can say that learning cannot be limited, what must be done is to prepare individuals to live in a world of constant transformation. The need to seek new ways and approaches to form the school curriculum, the reason is that the contents and skills must be incorporated in order to achieve meaningful learning in the student one of the issues of great impact on education has been the use of Information and Communication Technologies (ICT) not only the student but also the teacher has been immense and influenced by the many changes that have occurred, new scenarios, didactics and design of materials to develop the Teaching-Learning process (E-A) of people; educating within a framework of digital culture, the pedagogical aspects, directly in the didactics to make a change in the educational practices and in the E-A processes, avoiding to reach a fading of the sense of education which affects equally the why, the what and the how of the sense of education
Downloads
References
Álvarez, I., Quirós, C., Marín, R., Medina, L., & Biurrum, A. (2021). Desigualdad digital en Iberoamérica. Retos en una sociedad conectada. Fundación Carolina. https://www.fundacioncarolina.es/wp-content/uploads/2021/06/DT_FC_50.pdf
Andrade, M., &, Moreno. D., (2017). Leer y escribir en tiempos de las nuevas Tecnologías de la Información y la Comunicación. Eduweb, 11 (1) 55‐66. http://servicio.bc.uc.edu.ve/educacion/eduweb/v11n1/art04.pdf
López-Arrillaga, (2020). Principios Holísticos y los Docentes en el Contexto de Educación Primaria. Revista Scientific, 4 (14), pp. 368-389. https://www.redalyc.org/journal/5636/563662154019/html/
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos. (2022). Nuevo informe de PISA de la OCDE revela el reto que el aprendizaje en línea implica para muchos estudiantes y escuelas. https://www.oecd.org/centrodemexico/medios/pisavpolitic asefectivasescuelasexitosas.htm
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos. (2022). México: Una agenda integral de reformas ayudaría a optimizar la fortaleza y calidad de la recuperación y el crecimiento a mediano plazo. https://www.oecd.org/centrodemexico/medios/estudio-economico-mexico-2022.htm
Pérez-Maya, C. J., Gama-Melecio, A., & Cáceres-Mesa, M. L. (2018). Se apuesta por la renovación, mediante la innovación, en los procesos de enseñanza y aprendizaje de la educación superior. Conrado, 14(64), 16-21. http://scielo.sld.cu/scielo.php?s cript=sci_arttext&pid=S1990-86442018000400016&lng=es&tlng=es
Platón. (2007). Diálogos. Editorial Porrúa.
Reyes-Reyes, S. (2020). La escritura académica en el marco de la investigación sobre educación normal en México. Revista Digital Artes, Humanidades y Ciencias Sociales. 7 (12) 1-18. https://revistas.upaep.mx/index.php/ayh/article/dow nload/56/50/164
Romero-González, A. N., & Álvarez-Álvarez, M. N. (2020). La escritura académica de estudiantes universitarios de Humanidades a partir de sus producciones. Estudio transversal. Revista mexicana de investigación educativa, 25 (85), 395-418. http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-66662020000200395&lng=es&tlng=es
Tariq, S., & Shahbaz, M. (2020). Adopción de la tecnología portátil en la sociedad. User Experience Magazine. https://uxpamagazine.org/usability-aspects-of-wearable-technology/?lang=es
Ulco Simbaña, L. E., & Baldeón Egas, P. F. (2020). Las Tecnologías de la Información y Comunicación y su influencia en la lectoescritura. Revista Conrado, 16(73), 426-433. http://scielo.sld.cu/pdf/rc/v16n73/1990-8644-rc-16-73-426.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Advocatus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
