Conceptos y Raes en investigación formativa sobre los proyectos de grado en ingeniería industrial
Universidad libre Bogotá
Keywords:
State of the art, Research, Analytical abstract, Theme, MethodAbstract
The text shows two explicit intentions from a documentalwork perspective. One, Analytical Abstract instrumentapplication, elaborated with selected categories from acensused population of the graduation projects at theIndustrial Engineering Faculty in a determined periodtime and another, such as a classification and briefanalysis from working method research as centredaround the nature of investigation, which shows thoseworks as the methodological processes followed.Likewise, one ask about the corresponding respectiveresearch guidelines and themes.
Downloads
Download data is not yet available.
References
BOLÍVAR R.M y CORREA MONTOYA,L. Avances en Investigación Formativa Medellín: Editorial Artes y Letras, 2006.
BONILLA CASTRO, E. et al. La Investigación. Aproximaciones a la construcción del conocimiento científico. Bogotá, AlfaOmega, 2009.
BOSCH GARCÍA, Carlos. La técnica de investigación documental. México: Editorial Trillas, 1996.
CORPORACIÓN UNIVERSITARIA DEL META. Memorias de Investigación, 1992-2004.
HERNÁNDEZ SAMPIERI, R. et al. Metodología de de la Investigación. México: McGraw-Hill, 2006.
MOLINA, A. Resúmenes Analíticos Educativos – RAES. Tomo 1 y 2. Bogotá, 2005.
MONTEMAYOR HERNÁNDEZ, M.V. Guía para la investigación documental México: Editorial Trillas, 2002.
PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN FORMATIVA. Bogotá, Editorial Guadalupe Ltda.
RODRÍGUEZ, M.E. Estado del Subsistema de investigaciones en el marco del plan de desarrollo 2001 - 2004. Bogotá,Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2003.
UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA NACIONAL. Centro de Investigaciones- CIUP Resúmenes analíticos en historia de laeducación / Centro de Investigaciones. Bogotá, Universidad Pedagógica Nacional, 1992.
UNIVERSIDAD DISTRITAL FRANCISCO JOSÉ DE CALDAS. Editoriales Universitarias de Colombia.
UNIVERSIDAD LIBRE. Proyecto Educativo del Programa de Ingeniería Industrial-PEPII, 2003.
UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA NACIONAL. Pauta para la elaboración de resúmenes analíticos (RAEs). RedLatinoamericana de Documentación e Información en Educación. Santa Fe de Bogotá, 1994.
UNIVERSIDAD SAN BUENAVENTURA. Investigación en la Facultad de Psicología: Período Enero de 1990 - Diciembre de1999. Resúmenes Analíticos / Universidad de San Buenaventura. Medellín, Editorial Universidad de SanBuenaventura, 2002.
www.docencia.udea.edu.co/bibliotecologia/seminario-estudios-usuario/unidad4/estado_arte.html
www.arc.cs.odu.edu:8080/.../biblioteca.unisabana.edu.co/oai:biblioteca.unisabana.edu.co:Tesis-351.2003-034
www.oei.es/co95.html
www.reduc.com
www.crefal.edu.mx/biblioteca_digital/CEDEAL/acervo_digital/coleccion_crefal/tesis/eladio_burgos.pdf
BONILLA CASTRO, E. et al. La Investigación. Aproximaciones a la construcción del conocimiento científico. Bogotá, AlfaOmega, 2009.
BOSCH GARCÍA, Carlos. La técnica de investigación documental. México: Editorial Trillas, 1996.
CORPORACIÓN UNIVERSITARIA DEL META. Memorias de Investigación, 1992-2004.
HERNÁNDEZ SAMPIERI, R. et al. Metodología de de la Investigación. México: McGraw-Hill, 2006.
MOLINA, A. Resúmenes Analíticos Educativos – RAES. Tomo 1 y 2. Bogotá, 2005.
MONTEMAYOR HERNÁNDEZ, M.V. Guía para la investigación documental México: Editorial Trillas, 2002.
PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN FORMATIVA. Bogotá, Editorial Guadalupe Ltda.
RODRÍGUEZ, M.E. Estado del Subsistema de investigaciones en el marco del plan de desarrollo 2001 - 2004. Bogotá,Universidad Distrital Francisco José de Caldas, 2003.
UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA NACIONAL. Centro de Investigaciones- CIUP Resúmenes analíticos en historia de laeducación / Centro de Investigaciones. Bogotá, Universidad Pedagógica Nacional, 1992.
UNIVERSIDAD DISTRITAL FRANCISCO JOSÉ DE CALDAS. Editoriales Universitarias de Colombia.
UNIVERSIDAD LIBRE. Proyecto Educativo del Programa de Ingeniería Industrial-PEPII, 2003.
UNIVERSIDAD PEDAGÓGICA NACIONAL. Pauta para la elaboración de resúmenes analíticos (RAEs). RedLatinoamericana de Documentación e Información en Educación. Santa Fe de Bogotá, 1994.
UNIVERSIDAD SAN BUENAVENTURA. Investigación en la Facultad de Psicología: Período Enero de 1990 - Diciembre de1999. Resúmenes Analíticos / Universidad de San Buenaventura. Medellín, Editorial Universidad de SanBuenaventura, 2002.
www.docencia.udea.edu.co/bibliotecologia/seminario-estudios-usuario/unidad4/estado_arte.html
www.arc.cs.odu.edu:8080/.../biblioteca.unisabana.edu.co/oai:biblioteca.unisabana.edu.co:Tesis-351.2003-034
www.oei.es/co95.html
www.reduc.com
www.crefal.edu.mx/biblioteca_digital/CEDEAL/acervo_digital/coleccion_crefal/tesis/eladio_burgos.pdf
Downloads
Published
2009-12-01
Issue
Section
Articles
How to Cite
Conceptos y Raes en investigación formativa sobre los proyectos de grado en ingeniería industrial: Universidad libre Bogotá. (2009). Avances: Investigación En Ingeniería, 1(11), 49-58. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2665