Educational tests and their contribution to education
A glimpse at some countries in Europe, the Americas and Colombia
DOI:
https://doi.org/10.18041/1657-7531/interaccion.0.2343Keywords:
test, education, learning, intelligence testAbstract
This study on educational tests and their contribution to education from the perspective of Europe and the Americas, has as its main goal to conduct a historical approach by country, namely: Spain, Germany, France, the United States, Mexico, Perú, Venezuela, Argentina and Colombia in the early twentieth century, so that we understand and reflect on the way these tests were conceived and developed. It is really significant to acknowledge that these tests served to support education, they advanced mainly from medicine, psychology, educational psychology and professional practice; the pioneers were Binet and Simon. France was the epicenter of these studies and from there they spread to Europe and America. One of the great challenges is understanding their evolution and the way they were conceived throughout the history of education, the history of IQ test or psychological or psychometric tests, applied to subjects with a measurement instrument based on IQ results, implemented and monitored. Hence the need to analyze educational tests and their contribution to education from Europe to Colombia. To achieve this, primary and secondary sources found in the General Archive of the Nation, the Posada Archive Fund at UPTC, the Faculty of Education, and the Jorge Palacios Preciado Library were used, as well as other documents from secondary sources.
Downloads
References
Ceciliano, R. (1961). Nociones de sicopedagogía. Medellín: Bedout.
El Test de Szondi. (1953, julio). Revista de Escuelas Normales. Lima: Ministerio de Educación Pública.
Fernández-Berrocal, P. (2008). La Educación Emocional y Social en España. En C. Clouder, B. Dahlin, R. Diekstra, P. Fernández Berrocal, B. Heys, L. Lantieri, y H. Paschen (Coord.). Social and emotional education. An international analysis (pp. 159-196). Santander: Fundación Marcelino Botín.
Figueroa, C. & Londoño, C. (2014, julio- diciembre). La Escuela Normal Superior y los test en Colombia. Revista Praxis & Saber, 5(10). 245-265.
Paschen, H. (Coord.). (2008). Social and Emotional Education. An International Analysis. Santander: Fundación Marcelino Botín
Instituto de Psicopedagogía. (1956). Actividades de la Facultad de Educación. Educación Universitaria Nacional Mayor de San Marcos, 19.
Kelly, W. A. (1982). Psicología de la educación. Madrid: Morata.
Klausmeier, H. (1961). Psicología educativa. México: Harla.
Revista de Educación (1940). Técnicas Norteamericanas. Revista de Educación, XII (58), 20- 26.
Revista de Educación (1941, mayo). Test y manuales. Revista de Educación de Lima, XV (2).
Revista Educación (1945). Clasificación de los test. Revista Educación para el Magisterio, Caracas, (37).
Educación Revista para el Magisterio. (1945). La escuela moderna comprueba por medio de los “test”. Educación Revista para el Magisterio, 37. Revista de Educación. (1949). El mayor enemigo de los test son los malos test. Revista de Educación, X (59), 61–70.
Revista de Educación. (1953). Elaboración y Aplicación de las Pruebas Objetivas. Revista de Educación Nacional, Órgano del Ministerio de Educación Pública, 91–100.
Rodríguez, J. (1962). Sicopedagogía pruebas mentales y de conocimiento. Medellín: Bedout.
Schraml, W. (1977). Psicología profunda para la educación. Barcelona: Herder.
Skinner, C. (1946). Psicología de la educación. México: Unión Tipográfica Editorial Hispano-americana.
Tovar, J. (2007). Psicometría: test psicométricos, confiabilidad y validez. En A. Quintana & W. Montgomery (Eds.). Psicología: Tópicos de Actualidad. (pp. 85-108).