El educando en la personalización educativa
Keywords:
Learner, personalized education, autonomy, uniqueness, opennessAbstract
This article is a pedagogical reflection on the learner within the framework of the personalized education. This is a description of the fundamental aspects derived from the principles of uniqueness, autonomy, and openness. Then the following topics are presented: active character, human needs, and potential for excellence. The text is the product of research person, physical education, and human development, topics that have been developed in the Department of Physical Education, at Universidad Libre. This reflection shows the phase of conceptual accuracy on personalized education.
Downloads
References
Arregui, J. (2002). Filosofía del hombre; una antropología de la intimidad. Madrid: Rialp.
Barrio, J. M. (2004). Elementos de antropología pedagógica. Madrid: Rialp.
Ferrini, R. (2000). Hacia una educación personalizada. México: Limusa.
García Hoz, V. (1988a). Educación personalizada. Madrid; Rialp.
García Hoz, V. (1988b). La práctica de la educación personalizada. Madrid: Rialp.
Mounier, E. (2006). El personalismo. Bogotá: Búho.
Ospina, L. (2009). Algunos fundamentos teóricos de la educación personalizada. Revista Interacción, 9,147-164. Bogotá: Universidad Libre.
Pereira, N. (1994). Educación personalizada: un proyecto pedagógico en Pierre Faure. México: Trillas.
Vélez, A. (1990). Práctica de la educación personalizada. Bogotá: Indo-American Press Service.
Vélez, A. (1997). Las actitudes del educador personalizado. Cultura, 182, 7-23. Bogotá: Conaced.