The bicycle as a workable transport in Bogotá city

Authors

  • Diego Fernando Suero P. Universidad Libre

Keywords:

Sustainable Transport, Bicycle, Conceptual model, Bike-rails

Abstract

In the cities where factory, vehicular and noise
contamination has damaged the quality of
peoples life is urgent looking for alternatives to
get a sustainable and supported transport. This is
the moment to create a healthy, sustainable and
friendly environmental society. The bicycle is one
of the best candidates for this job. This project is
an alternative of solution which pretends to obtain
the use of the bicycle as a workable transport in
Bogota city.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Microsoft Corporation © Biblioteca de ConsultaMicrosoft Encarta ®. 2008.

2. Paz, G., Historia y evolución de la bicicleta, Consultadael 13 de Junio 2010, En: http://technosamboozy.blogspot.com/2005/09/la-historia-de-mi--deporte-favorito-la.html

3. Navarro, R., U. Heierli, and V. Beck. (1985), Labicicleta y los triciclos, SKAT Siuza y CETAL, Chile.

4. García, M.I. En el reino de la “ciclovía”, Consultadael 13 de Junio de 2010, En: http://www.

tierramerica.net/2001/0624/articulo.shtml5. Arévalo, F., CONGESTIÓN URBANA, Elmundo elige la bicicleta, Consultada el 1 de Julio de2010 En: http://transitoytransporte.blogspot.com

6. Stuven, R. ¿Y dónde quedaron las ciclovías?Consultada el 1 de Julio de 2010, En: http://ricardo-stuven.blogspot.com/2005/11/y-dnde--quedaron-las-ciclovas.html

7. Hook, W. (2002), Preservar y expandir el papel deltransporte no motorizado. GTZ, Transport policy advice,Proyecto de sector “Transport policy advice”

8. Ardila, A. (2005), Notas de clase, Planeación deltransporte, Universidad de los Andes: Bogotá.

9. Olken, R., et al., (1999), Guide to Bicycle Advocacy,Bikes Belon Coalition Ltd.Washington, DC:10.

10. Mckay, P. 2005, Entrevista personal, Victoriatransportinstitute, Bogotá.

11. Fjellstrom, K. (2000), Acciones para mejorar elconocimiento público sobre transporte urbano sostenible.GTZ, Transporte sostenible, proyecto de sector“Transport policy advice”, Eschborn, Alemania.

12. Sirkis, A. (2005), Ciclovías Cariocas. in SeminarioInternacional Ciclovías Unidas de las Américas,Bogotá.

13. Hatch, O. (1998), European Experience in promotingincreased bicycle use. in Encuentro Internacional sobretransporte urbano sostenible y uso de la bicicleta “comienzaa rodar el cambio”. Bogotá.

14. STTB. (2005), Manual del usuario de la bicicleta,ed. D.t.d. pedagogía, Bogotá.

15. Fondo de prevención vial. 2005, Las glorias delciclismo se unen en campaña: CICLISTAS: LA NORMASTAMBIÉN SE PEDALEAN, Bogotá.

16. Blanco, R. (2005), Entrevista personal, IDU:Bogotá.

17. Pachón, A. (1992), El transporte en Bogotá, “situaciónactual y perspectivas para el futuro”. Misión sigloXXI, Bogotá.

18. Lowe, M.D. (1989), The bicycle: Vehicle for a smallplanet, Worldwatch Paper, #90, 62.

19. Barter, A.R.P. and T. Raad, (2000), Takin Steps:A community action guide to people-centred, equitable andsustainable urban transport, ed. T.s. Network, Malaysia.

Downloads

Published

2010-06-01

How to Cite

The bicycle as a workable transport in Bogotá city. (2010). Avances: Investigación En Ingeniería, 1(12), 54-62. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2675