Blended leargning

La nueva formación en educación superior

Authors

  • Luis Alcides Parra Herrera Universidad Libre

Keywords:

Blended learning, Virtual training, E-learning

Abstract

The primary purpose of this article is to show thecombination of presence education and digitallearning in higher education institutions, reviewingfrom their background as the history and issuesthat have marked the incorporation of informationtechnology and communications, their theoriesthat support it, resources that it uses, pros andcons and the roles the actors involved have inthis conception of mixed Learning or BlendedLearning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

TOMEI, L. A. Challenges of Teaching with Technology Across the Curriculum: issues and Solutions. London:Information Science Puyblishin, 2003.

VALENZUELA, J.; ZÚÑIGA, Mª Eugenia; IRIARTE, Patricio; PALANT, Mónica; ROJAS, Angélica; HORMAZÁBAL, José:“Hacia la Universidad Global: La inserción de las tecnologías de información y comunicación en la educaciónsuperior”, Ediciones UTEM, 2002.

ADELL, J. World Wide Web: Un Sistema Hipermedia Distribuido Para La Docencia Universitaria. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/14.pdf, 2002.

BRENNAN, M. Blended Learning and Business Change. http://www.clomedia.com/content/anmviewer.asp?a=349.2004.

BARTOLOME, A. y SANDALS, L. “Save the University. About Technology and Higher Education”. En Th. Ottman e I.Tomek (Ed.) (1998). Educational Multimedia and Hypermedia annual, 1998. AACE: Charlottesville (VA). pgs. 111-117 http://www.lmi.ub.es/personal/bartolome/articuloshtml/em98/bartolome/index.html. 1998

CABERO, J.; BARROSO, J.; ROMAN, P. Las influencias de las nn.tt. en los entornos de formación: posibilidades,desafíos, retos y preocupaciones. Comunicación y Pedagogía, Nº 175, 48-54. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/131.pdf. 2001.

COATEN, N. Blended e-learning. Educaweb, 69. 6 de octubre de 2003. http://www.educaweb.com/esp/servicios/monografico/formacionvirtual/1181076.asp. 2003.

MARSH, G. E. II, MCFADDEN, A. C. Y PRICE, B. “Blended Instruction: Adapting Conventional Instruction for LargeClasses En Online Journal of Distance Learning Administration, (VI), Number IV, Winter 2003. http://www.westga.edu/~distance/ojdla/winter64/marsh64.htm. 2003.

PINCAS, A. Gradual and Simple Changes to incorporate ICT into the Classroom. En elearningeuropea.info. http://www.elearningeuropa.info/doc.php?lng=4&id=4519&doclng=1&sid=afc84088c986a1e2b2ba961f559e39a2&p1=1&p4=1. 2003.

www.estudiantes.udg.mx/bienestar/tecnicas/resumenes_cuadros.htm

www.fpolar.org.ve/poggioli/poggio26.htm

http://www.arches.uga.edu/~mikeorey/blendedLearning/

http://www.aulaglobal.net.ve/observatorio/articles.php?lng=es&pg=104

http://dewey.uab.es/pmarques/glosario.htm

Downloads

Published

2008-12-01

How to Cite

Parra Herrera, L. A. (2008). Blended leargning: La nueva formación en educación superior. Avances: Investigación En Ingeniería, 1(9), 95-102. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2653