Blended leargning
La nueva formación en educación superior
Keywords:
Blended learning, Virtual training, E-learningAbstract
The primary purpose of this article is to show thecombination of presence education and digitallearning in higher education institutions, reviewingfrom their background as the history and issuesthat have marked the incorporation of informationtechnology and communications, their theoriesthat support it, resources that it uses, pros andcons and the roles the actors involved have inthis conception of mixed Learning or BlendedLearning.
Downloads
Download data is not yet available.
References
TOMEI, L. A. Challenges of Teaching with Technology Across the Curriculum: issues and Solutions. London:Information Science Puyblishin, 2003.
VALENZUELA, J.; ZÚÑIGA, Mª Eugenia; IRIARTE, Patricio; PALANT, Mónica; ROJAS, Angélica; HORMAZÁBAL, José:“Hacia la Universidad Global: La inserción de las tecnologías de información y comunicación en la educaciónsuperior”, Ediciones UTEM, 2002.
ADELL, J. World Wide Web: Un Sistema Hipermedia Distribuido Para La Docencia Universitaria. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/14.pdf, 2002.
BRENNAN, M. Blended Learning and Business Change. http://www.clomedia.com/content/anmviewer.asp?a=349.2004.
BARTOLOME, A. y SANDALS, L. “Save the University. About Technology and Higher Education”. En Th. Ottman e I.Tomek (Ed.) (1998). Educational Multimedia and Hypermedia annual, 1998. AACE: Charlottesville (VA). pgs. 111-117 http://www.lmi.ub.es/personal/bartolome/articuloshtml/em98/bartolome/index.html. 1998
CABERO, J.; BARROSO, J.; ROMAN, P. Las influencias de las nn.tt. en los entornos de formación: posibilidades,desafíos, retos y preocupaciones. Comunicación y Pedagogía, Nº 175, 48-54. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/131.pdf. 2001.
COATEN, N. Blended e-learning. Educaweb, 69. 6 de octubre de 2003. http://www.educaweb.com/esp/servicios/monografico/formacionvirtual/1181076.asp. 2003.
MARSH, G. E. II, MCFADDEN, A. C. Y PRICE, B. “Blended Instruction: Adapting Conventional Instruction for LargeClasses En Online Journal of Distance Learning Administration, (VI), Number IV, Winter 2003. http://www.westga.edu/~distance/ojdla/winter64/marsh64.htm. 2003.
PINCAS, A. Gradual and Simple Changes to incorporate ICT into the Classroom. En elearningeuropea.info. http://www.elearningeuropa.info/doc.php?lng=4&id=4519&doclng=1&sid=afc84088c986a1e2b2ba961f559e39a2&p1=1&p4=1. 2003.
www.estudiantes.udg.mx/bienestar/tecnicas/resumenes_cuadros.htm
www.fpolar.org.ve/poggioli/poggio26.htm
http://www.arches.uga.edu/~mikeorey/blendedLearning/
http://www.aulaglobal.net.ve/observatorio/articles.php?lng=es&pg=104
http://dewey.uab.es/pmarques/glosario.htm
VALENZUELA, J.; ZÚÑIGA, Mª Eugenia; IRIARTE, Patricio; PALANT, Mónica; ROJAS, Angélica; HORMAZÁBAL, José:“Hacia la Universidad Global: La inserción de las tecnologías de información y comunicación en la educaciónsuperior”, Ediciones UTEM, 2002.
ADELL, J. World Wide Web: Un Sistema Hipermedia Distribuido Para La Docencia Universitaria. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/14.pdf, 2002.
BRENNAN, M. Blended Learning and Business Change. http://www.clomedia.com/content/anmviewer.asp?a=349.2004.
BARTOLOME, A. y SANDALS, L. “Save the University. About Technology and Higher Education”. En Th. Ottman e I.Tomek (Ed.) (1998). Educational Multimedia and Hypermedia annual, 1998. AACE: Charlottesville (VA). pgs. 111-117 http://www.lmi.ub.es/personal/bartolome/articuloshtml/em98/bartolome/index.html. 1998
CABERO, J.; BARROSO, J.; ROMAN, P. Las influencias de las nn.tt. en los entornos de formación: posibilidades,desafíos, retos y preocupaciones. Comunicación y Pedagogía, Nº 175, 48-54. http://tecnologiaedu.us.es/bibliovir/pdf/131.pdf. 2001.
COATEN, N. Blended e-learning. Educaweb, 69. 6 de octubre de 2003. http://www.educaweb.com/esp/servicios/monografico/formacionvirtual/1181076.asp. 2003.
MARSH, G. E. II, MCFADDEN, A. C. Y PRICE, B. “Blended Instruction: Adapting Conventional Instruction for LargeClasses En Online Journal of Distance Learning Administration, (VI), Number IV, Winter 2003. http://www.westga.edu/~distance/ojdla/winter64/marsh64.htm. 2003.
PINCAS, A. Gradual and Simple Changes to incorporate ICT into the Classroom. En elearningeuropea.info. http://www.elearningeuropa.info/doc.php?lng=4&id=4519&doclng=1&sid=afc84088c986a1e2b2ba961f559e39a2&p1=1&p4=1. 2003.
www.estudiantes.udg.mx/bienestar/tecnicas/resumenes_cuadros.htm
www.fpolar.org.ve/poggioli/poggio26.htm
http://www.arches.uga.edu/~mikeorey/blendedLearning/
http://www.aulaglobal.net.ve/observatorio/articles.php?lng=es&pg=104
http://dewey.uab.es/pmarques/glosario.htm
Downloads
Published
2008-12-01
Issue
Section
Articles
How to Cite
Parra Herrera, L. A. (2008). Blended leargning: La nueva formación en educación superior. Avances: Investigación En Ingeniería, 1(9), 95-102. https://revistas.unilibre.edu.co/index.php/avances/article/view/2653
