Tank of children´s needs: Full or empty?
DOI:
https://doi.org/10.18041/0124-0102/a.39.9759Keywords:
Elementary School Students, affective development, parent-child relationship, researchAbstract
The 2011 Curriculum for Basic Education mentions that the student learns to “harmoniously manage personal and emotional relationships to develop personal identity” (Secretaría de Educación Pública [SEP], 2011, p. 53). Chapman (2000) reveals that children need to be: loved, taught, and educated and live under authority. Descriptive Research Instruments: “The seven needs of the child” by Descher, applied to 1159 parents and interviews with children. Objective: Identify the needs that children receive from their parents. 61% of parents meet the needs of their children In relation to: feeling loved, being accepted, feeling important, feeling safe, receiving praise or recognition, receiving discipline and knowing about God.
Downloads
References
Alvarado-Poblete, E. (2017). Familias felices, no perfectas. Gema editores
Biesinger, A. (2003). No mentir a los niños acerca de Dios. Editorial Sal Terrae Castellanos-Terán, D. El maltrato infantil, “cuna de la delincuencia”: expertos. La Jornada, https://www.jornada.com.mx/2015/06/16/politica/013n2pol
Chapman, G. & Campbell, R. (1998). Los 5 lenguajes del amor de los niños. Unilit
Chapman, G. D. (2010). La esencia de Los cinco lenguajes del amor. Miami, Fl: Editorial Unilit.
Chapman, Gary (2000) Las cinco características de una familia amorosa. 1ra, edición. Federico Henze Trad. Miami Fl.: Editorial Unilit
Drescher, J. (2010). 7 Necesidades básicas del niño. Mundo Hispano
Fregoso P. Zaira (2014). Cómo formar valores en los niños. Con cuentos, juegos y actividades. Editores Mexicanos Unidos.
Mc Donald, J. (2012). 7 Palabras para trasformar su familia mientras aún hay tiempo. Editorial CLC
Morrison, G. S. (2005) Educación infantil, 9ª. Edición. Pearson Hall
Secretaría de Educación Pública. (2011). Plan de Estudios 2011 Educación Básica. Autor. https://www.gob.mx/cms/uploads/attachment/file/20177/Plan_de_Estudios_2011_f.pdf
Young, E. (2006). Los 10 mandamientos de los padres. Unilit
Zembylas, M. (2019). Intentos por discernir la compleja imbricación entre emoción y pedagogía: contribuciones del giro afectivo. Propuesta Educativa, 1, (51), 15-29. https://www.redalyc.org/jatsRepo/4030/403061372003/html/index.html
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Advocatus

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
