Purposes that justify the concept of the sujeto grupo

learning to live together

Authors

  • José Enrique Rojas Chadid Universidad UCI de Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.18041/2619-4244/dl.18.3094

Keywords:

proactive approach, subject group, ecosophic, inclusive culture, andocrático, ecoprácticos

Abstract

This article is a reflection based on the proactive approach to the concept of subject group justified by its purpose that is
perceived as achieving a ecosophic education for learning to live together in practice an inclusive culture for a complex
daily in understanding problems in the morigeración to pronounce the killer phrases in acts of everyday speech, the need
to become cultural amphibians to go back and forth from one culture to another without problems by increasing the life and
dynamics of the subject group ( cultural hybridization ) in the search for a different androcratic man for a new democratic
and participative society , but above all be ecosophical men and ecoprácticos to restore the environment

References

Andrade, R. (2005). Hacia una gnoseología del desaprendizaje dialógico cognosciente: Principios para desaprender en el contexto de la complejidad. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 7 (2).

Bachelard, G. (1998) La poética del espacio. Fondo de Cultura Económica de España. Ed. Santillana, 281p. Recuperado de: http://www.casadellibro.com/libro-la-poetica-delcio/ 789681609238/1789.

Barbier R. (1997). L’approche transversale. L’écoute sensible en Sciences humaines, Paris: Anthropos. Brunner J, (1987). Modernización y cultura. Ed.Java. Castoriadis, C. (1977). Los problemas del capitalismo mundial. Revista análisis político. Deleuze, G., y Guattari, F. (1996). Rizoma – Introducción. Colombia: Ed. JRG.

Deleuze. G., y Guattari, F. (1985). Rizoma. Ed. Grijalba. Flórez Ochoa, R. (1994). Hacia una pedagogía del conocimiento. Colombia: McGraw Hill. Recuperado de: https://es.scribd.com/doc/213736042/Florez-

Ochoa-1994-Hacia-una-pedagogia-del-conocimiento Guattari, F. (1994). La revolución molecular. En: Tejidos oníricos. Movilidad, capitalismo y Biopolítica en Bogotá (1910-1930). Cali, Colombia: Editorial Universidad del Valle.

Guattari, F. (1996). Sobre Las tres ecologías. Pre-textos editores Editor Gerardo Rivas M. Colombia. Recuperado de: https://juliangaviriasanchez.wordpress. com/2011/01/30/sobre-las-tres-ecologias-felix- guattari/

Llano, C. (1994). El postmodernismo en la empresa. Colombia: Editorial Mc Graw Hill, México. Recuperado de: file:///C:/Users/Usuario/Downloads/ 264-1179-1-PB.pdf

Mockus, A. (1994). “Anfibios culturales y divorcio entre ley moral y cultura”. Revista Análisis Político. O’Toole, J. (1996). “El liderazgo del cambio”. México: Ed. Prentice Hall.

Rojas CH. (2005). “Gerencia androcrática es retornar al ser humano para la empresa de hoy”. Revista Escenarios.

Rojas CH., et. Al. (2007). Didáctica para el desarrollo de una pedagogía dialógica. Editorial Universidad Autónoma del Caribe.

Rojas, CH. (2006). Androcracia Gerencial, retornar al ser humano. Apartes para una didáctica dialógica desde la experiencia del otro. Editorial Universidad autónoma del caribe.

Senge, P. (1994). La quinta disciplina. (El arte y la práctica de las organizaciones que aprenden). EEUU: Editorial Currency, 423p. Recuperado de: http://www.resumido.com/es/libro.php/121

Downloads

Published

2016-06-01

Similar Articles

1-10 of 33

You may also start an advanced similarity search for this article.