Responsabilidad Del Estado En La Expedición De Licencias Mineras En Áreas Protegidas
Keywords:
Liability, Licensing mining, protected oreasAbstract
The Mining Law gives the government the obligation to ensure that those operating the mining business do with sustainable development criterio, so that generating wealth far the mining companies can also contribute to the welfare of the communities involved and the progress of national economy. In this specific obligation deriving a control and monitoring functions on the fulfillment of contract terms in the technical, environmental and economic returns, by mining concessions. The current Mining Code excludes mining of National Parks and reserves on a regional basis, however, does not preclude mining in sensitive ecosystems of high strategic value far environmental services such as moorland, wetlands or protective reserves in basins waterworks. This shows disruption to standards of environmental, land management or conservation of oreas of cultural or historical interest.
References
ALDANA DUQUE, H. (1986) "La Responsabilidad Objetiva de la Administración Pública en Colombia" estudio publicado en la obra La Responsabilidad de la Administración Pública, en Colombia- España-Francia e Italia, Bogotá, Universidad Externado de Colombia.
CENSAT Aguaviva. Conflicto socio-ambientales por la extracción minera en Colombia. Casos de la inversión Británica. ISBN 978-958-97996-7-3.Bogotá. Enero 201 O).
CENSAT Agua Viva. Agua o minería un debate nacional. ISBN 978-958-99801-2-5. Bogotá. Abril 2011
Corte Constitucional Sentencia C-443 de 2009.
GORDILLO, A. (1998). Tratado de Derecho Administrativo - De la defensa del usuario y del administrado- 1 ª ed,. Medellín, Fundación de derecho Administrativo, Biblioteca Jurídica DIKE.
NACIONES UNIDAS. Declaración de Ria sobre el Medio Ambiente y el Desarrollo. Río de Janeiro. Junio 1992
Parlamento Europeo Resolución del 5 de mayo de 201 O Portafolio.ca. jueves 19 de julio 2012
REPUBLICA DE COLOMBIA Constitución Política de Colombia.
REPUBLICA DE COLOMBIA Código Contencioso Administrativo
REPUBLICA DE COLOMBIA Decreto 2372 de 201 O
REPUBLICA DE COLOMBIA Decreto 2820 de 201 O
REPUBLICA DE COLOMBIA Decreto 1753 de 1.994
REPUBLICA DE COLOMBIA Decreto 2811 de 1974
REPUBLICA DE COLOMBIA Decreto 528 de 1964
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 685 de 2011
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 1450 de 2011
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 1382 de 201
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 1333 de 2009
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 1159 2009
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 960 de 2005
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 629 2000
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 253 1996
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 306 de 1996
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 164 1994
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 165 de 1994
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 99 de 1993
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 29 de 1992
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 30 1990
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 106 de 1985
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 45 de 1983
REPUBLICA DE COLOMBIA Ley 17 de 1981
Revista Semana. Los efectos de la caída del Código Minero. 12 de Mayo de 2011.
RODRIGUEZ R. L. (1996). Derecho Administrativo General y Colombia, 9ª edición Bogotá, Editorial TEMIS S.A.
RONDEROS, María Teresa. La fiebre minera se apoderó de Colombia. Revista Semana. 6 de septiembre de 2011. <http://www.semana.com/nacion/ fiebre-mineraapodero- colombia/163716-3.aspx>.
Resolución 918 de 2011 102