Classroom management and pedagogy for engineers

Authors

  • Pablo César Lozano Rosero

DOI:

https://doi.org/10.18041/2539-3359/riid.1.5275

Keywords:

Classroom management, Pedagogy, Teaching strategies.

Abstract

The specific purpose of this article is to introduce a series of skills that allow the engineering professors of the Cali Free Sectional University to develop good classes and maintain a classroom environment in which the amount of time students actively use in the classroom construction of their own learning is maximized while interruptions by unwanted behaviors by students are minimized.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BANCO MUNDIAL. (2003). Construir Sociedades de Conocimiento: Nuevos Desafíos para la Educación Terciaria. Banco Internacional de Reconstrucción y Fomento. Washington D.C

CYTED (2009); “Programa Iberoamericano de Ciencia y Tecnología para el Desarrollo”. Asamblea General celebrada en Urubamba,Perú; 27 de noviembre de 2009. Documento; www.cyted.org/cyted.../ Acceso: 27 de noviembre de 2009.

HRABOWSKI F.; M. LEEM, D. & MARTELLO, J.S. (1999). Educating teachers for the 21st century: Lessons learned., III, University of Maryland – Baltimore County. Source: The Journal of Negro Education, Vol. 68, No. 3, Recruiting, Preparing, and Retaining Qualified Teachers to Educate All of America’s Children in the 21st Century pp. 293-305.

MENDOZA, A. (1988). “Universidad: Política y Pedagogía”. Cededuis, UIS,. p. 69-70. Bucaramanga.

MORIN, E. (2000). “Los siete saberes necesarios para la educación del futuro”. Ministerio de Educación Nacional y UNESCO.

REYES, A. & ZARAMA, R.; (1998). The process of embodying distinctions – A Re- construccion of the Process of Learning, Cybernetics and human knowing, a journal of second – order cybernetics, autopoiesis and cyber- semiotics. Vol 5, No.3. S.S.

TORRES F. & ABUD, I. (2004). Análisis mediante categorías universales de las competencias exigidas al Ingeniero Industrial por los organismos internacionales de acreditación. Presentado en el XII Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas.

VALENCIA, D. (2000). Crisis y futuro de la ingeniería. Revista Ingeniería y Competitividad. Vol 2 -No. 2.

Downloads

Published

2019-05-31

How to Cite

Classroom management and pedagogy for engineers. (2019). Journal of Engineering, Innovation and Development, 1(1), 27-33. https://doi.org/10.18041/2539-3359/riid.1.5275