Implementation of servqual method to evaluate the quality of service in green park waterfalls juan curi

Authors

  • Mayra Alejandra Álvarez Díaz Universidad Libre
  • Juan Pablo López Mancilla Universidad Libre
  • Mauricio Sanmiguel Jaimes Universidad Libre

DOI:

https://doi.org/10.18041/2216-1236/innovando.9.2017.3892

Keywords:

Servqual, calidad, servicio, Gaps

Abstract

This study aims at the application of SERVQUAL method to Cascades Ecological Park Juan Curi, outstanding company to offer its customers the service of nature walks and adventure sports, in order to determine the level of quality of service offered . Was chosen as a study center that park, because in the tourism service quality is a key factor to achieve customer satisfaction. The scope of this application is to evaluate the gap or gap only 5 of the SERVQUAL model that measures the difference between expectations and perceptions that customers have of the service provided by the park. This gap was chosen because it is the most representative of the level of service quality and customer satisfaction

Downloads

Download data is not yet available.

References

Camisón, C; e, tal. (2009), “¿Hacia dónde se dirige la función de calidad?: La visión de expertos en un estudio Delphi”, Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, Vol. 18, nº. 2, pp. 13-38.

Cuellar, M S. (2009). Un instrumento de medición de la calidad de servicio en alojamientos rurales con autenticidad rural. Tesis de maestría no publicada. Universidad de Girona, Girona, España. Recuperado el 15 de Octubre de 2013, de http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/handle/10256/2920/Cuellar-Salazar-MariaSonia.pdf?sequence=1

Gabriel, A. (2003). Medición de la calidad de los servicios. Tesis de maestría no publicada. Universidad del cema, …., España. Recuperado el 15 de Octubre de 2013, de

Mariño, Jorge A. (20…), calidad percibida del servicio en establecimientos de turismo rural. Tesis de docotorado no publicada. Universidad Extremadura, http://www.norbaconsultores.com/Calidad%20percibida%20del%20servicio%20en%20establecimientos%20de%20turismo%20rural.pdf

Gryna, F, Chua, R, Defeo, J. (2007). “Método Juran: Análisis y planeación de la calidad”, México, Mc Graw Hill.

Lovelock, C; Wirtz, J. (2009). “Marketing de Servicios: Personal, Tecnología y Estrategia”, México, Pearson Prentice Hall.

Downloads

Published

2017-12-01

Issue

Section

Artículos

How to Cite

Álvarez Díaz, M. A., López Mancilla, J. P., & Sanmiguel Jaimes, M. (2017). Implementation of servqual method to evaluate the quality of service in green park waterfalls juan curi. Innovando En La U, 9, 21-31. https://doi.org/10.18041/2216-1236/innovando.9.2017.3892