The Profesoral Professionalization in Health Sciences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18041/2390-0512/bioc..1.2902

Keywords:

Health Sciences, Profesoral Professionalization, Editorial

Abstract

To have a starting point should be understood to the sciences of education as a whole, as sciences that have an epistemic dimension with structured scientific knowledge, which includes its own theories, laws, principles, regularities, categorial systems and feeds other related sciences, including Didactics and Pedagogy; the latter aims to educate the human being as a social institution and includes in its field of study a broad categorial apparatus, pretending the social transformation of man.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Álvarez de Zayas, Carlos (s.a) La Pedagogía como ciencia (Epistemología de la educación). La Habana. (Soporte digital).
2. Chávez J., Rodríguez A., Suárez L., Acercamiento Necesario a la Pedagogía General. Ediciones Instituto Cubano de Ciencias Pedagógicas (ICCP); 2003
3. Alzate Peralta LA. Aprendizaje cooperativo para el desarrollo humano social del profesional de las ciencias médicas. Edumecentro [Internet]. 2009 [citado2017 Sep 20];1(2):[aprox. 3 p.]. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/30
4. Caicedo Quiroz R, Céspedes Acuña J, Jaime Ojea R. Hacia una Formación del Técnico Superior en Enfermería Desde una Visión Socio-Pedagógica. Identidad Bolivariana [Internet].2017[citado 2018 Ene 20];1(1): ):[aprox. 10 p.].
Disponible en: https://www.itb.edu.ec/identidad/index.php/revista/article/view/16/pdf
5. Pérez MIM, Pers IM, Alonso PN, Ferrero RLM.Satisfacción de los actores del proceso enseñanza aprendizaje en la asignatura Morfofisiología II Revista Cubana de Educación Médica Superior 2012; 26 (1) [Internet].2017[citado
2017 Dic 20];1(1): [aprox. 10 p.]. Disponible en: http://www.medigraphic.com/cgibin/new/resumen.cgi?IDARTICULO=3536

Downloads

Published

2018-04-27

Issue

Section

EDITORIAL