The Profesoral Professionalization in Health Sciences
DOI:
https://doi.org/10.18041/2390-0512/bioc..1.2902Keywords:
Health Sciences, Profesoral Professionalization, EditorialAbstract
To have a starting point should be understood to the sciences of education as a whole, as sciences that have an epistemic dimension with structured scientific knowledge, which includes its own theories, laws, principles, regularities, categorial systems and feeds other related sciences, including Didactics and Pedagogy; the latter aims to educate the human being as a social institution and includes in its field of study a broad categorial apparatus, pretending the social transformation of man.
Downloads
References
2. Chávez J., Rodríguez A., Suárez L., Acercamiento Necesario a la Pedagogía General. Ediciones Instituto Cubano de Ciencias Pedagógicas (ICCP); 2003
3. Alzate Peralta LA. Aprendizaje cooperativo para el desarrollo humano social del profesional de las ciencias médicas. Edumecentro [Internet]. 2009 [citado2017 Sep 20];1(2):[aprox. 3 p.]. Disponible en: http://www.revedumecentro.sld.cu/index.php/edumc/article/view/30
4. Caicedo Quiroz R, Céspedes Acuña J, Jaime Ojea R. Hacia una Formación del Técnico Superior en Enfermería Desde una Visión Socio-Pedagógica. Identidad Bolivariana [Internet].2017[citado 2018 Ene 20];1(1): ):[aprox. 10 p.].
Disponible en: https://www.itb.edu.ec/identidad/index.php/revista/article/view/16/pdf
5. Pérez MIM, Pers IM, Alonso PN, Ferrero RLM.Satisfacción de los actores del proceso enseñanza aprendizaje en la asignatura Morfofisiología II Revista Cubana de Educación Médica Superior 2012; 26 (1) [Internet].2017[citado
2017 Dic 20];1(1): [aprox. 10 p.]. Disponible en: http://www.medigraphic.com/cgibin/new/resumen.cgi?IDARTICULO=3536